5 jednostavnih načina ublažavanja stresa

Iako je svakodnevne stresne situacije nemoguće izbeći, postoje vrlo efikasni načini da se stresa rešite ili bar da ga ublažite. Otkrivamo vam pet najjednostavnijih, među kojima će se naći i pravo rešenje za vas.

 

stres-zena

 

1. Popijte čaj

Umesto kafe ili energetskog napitka, popijte zeleni čaj. Velika doza kofeina kratkoročno i naglo diže pritisak, a čaj sadrži upola manje kofeina nego kafa, kao i antioksidanse i tanin, amino kiselinu koja ima umirujuće dejstvo na nervni sistem.

 

djevojka-pije

 

2. Vežbajte
Vežbanje ne znači obavezno odlazak u teretanu ili trčanje. Čak i kratka šetnja po kancelariji ili rastezanje u pauzi pružiće olakšanje nakon stresne situacije. Pokretanjem cirkulacije otpušta se endorfin koji popravlja raspoloženje gotovo momentalno.

 

vezbanje-1410099994-46464

 

3. Slušajte muziku
Ako ne uspevate da se izborite sa stresnom situacijom, pokušajte da napravite pauzu i pustite klasičnu muziku. Opuštajuća muzika ima pozitivan efekat na mozak i telo, smanjuje kortizol i krvni pritisak. Ako ne volite klasičnu muziku, pustite zvuke iz prirode ili mora.

 

djevojka_slusa_muziku

 

4. Terapija bojom
Verovatno nije slučajnost što je boja neba i mora dokazano boja koja opušta. Plava boja ima umirujuće dejstvo i zapravo može da izazove pad temperature tela. Prostorije okrečene u plavo su veoma opuštajuće, ali isti efekat može da izazove i gledanje slike ili fotografije sa dosta plave boje.

 

tropical-scenery-sea-blue-sky-palm-cabin-beach-1024x1024

 

5. Bavite se baštovanstvom
Baštovanstvo je odlična aktivnost koja jača mišiće, razvija koordinaciju, ravnotežu i savitljivost, ali i smanjuje nivo kortizola u krvi koji je posledica stresa i snižava krvni pritisak. Baštovanstvo povezuje čoveka s prirodom, a prema rečima Kler Kuper Markus, profesorke na Berkliju i jednoj od osnivača enviromentalne psihologije, dodir sa prirodom dovodi um u stanje slično meditaciji.

 

2635-1

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *